Pages

Friday, February 27, 2009

SaRRa's Cloth Diapers

Modern Cloth Diapers -> Lampin kain yg telah di perbaharui. Mudah sgt nak diguna kn. Tak perlu lipat2 kain lampin lagi.

Ini antara koleksi cloth diapers SaRRa...
Semua nya aku beli dari ebay...supplier nya dari Thailand. ada satu je yang aku beli dari http://www.babyznmom.com/ (tu yang plain je tu colour purple.)Harga dia RM69, mahal sbb made in US.

Haa..yang ni nama dia INSERT. Insert ni perlu di masuk kn ke dalam pocket cloth diaper tu, baru lah boleh di guna kan..kalau tidak, abis lah banjir..kebocoran..hehehehhehe...
Cloth diaper ni ada 2 jenis yang popular.. Pocket Cloth Diapers & AIO - All In One cloth diaper. Tapi aku lebih suka guna jenis pocket CD je sbb cepat kering. Kalau AIO CD tu, x perlu insert..dia macam pampers biasa ah, cuma dia kain. Lambat nak kering sbb tebal.

Tak susah lah kalau guna CD nih...masuk kan je dlm washing machine. pastu sidai..tp, sblm tu kasi buang dulu ah poo-poo tu kat toilet, baru lah boleh campak kat dalam washing machine. Kalau x, berguling2 ah poo-poo tu kat dlm washing machine..hehehhehehe...

Untuk cuci CD & baju2 SaRRa aku guna ni...
Downy ni bagus giler..wangi, guna sikit jek. aku guna downy ni pun sbb nak bagi wangi CD2 & baju2 SaRRa je.


Ni permandangan CD2 SaRRa yang dalam proses pengeringan.

SaRRa tengah sibuk nak tolong angkat baju kononnya..

SaRRa yang sedang mengambil kesempatan main bola kat luar.

Lepas kering, susun CD...
Simpan elok2 kat dalam nih..esok nak pakai lagi.. Aku simpan kat dalam toyogo box ni sbb aku takut CD2 tu terkena habuk. kang x pasal2 meruam pulak SaRRa..

Disamping dapat berjimat..pengunaan CD ni juga boleh menyelamat kan bumi..sbb disposal diapers tu semua makan masa bertahun2 utk lupus..

waaahhh... go green btol lah Mama SaRRa nih...hehehehhehe...

1 comment:

  1. hai...salam singgah.sya nk tnyla..cmna ye awak beli cd ni kt ebay..boleh ajarkan tak? kalau ada contact org yg u beli dulu tu lagi bagus..tq

    ReplyDelete