Pages

Thursday, February 26, 2009

Kenangan ..

aku di besar kan di Kg Tanjung Adang, dlm suasana yg x brapa nak kampung ah sbb kitorang tinggal kat quarters klinik desa Tanjung Adang tempat mak bertugas. Mak seorang jururawat desa...mak start kje kat tg adang tu dr thn 1978 (sblm aku lahir). sebelum tu mak cerita, mak bertugas kat Tg Langsat. tinggal berjauhan lah dgn abah. waktu tu abah dh mengajar kat gelang patah rasa nya.. aku pun x brapa pasti sbb msa tu aku belum lahir lg..hehehehhee..

kat klinik tu ah kitorng adik bradik di besar kan. best..mcm2 xtvt kitorng buat. main badminton, susun pasu bunga..mcm2 lg ah. setiap hujung minggu kitorang satu family akan balik & tido kat rmh tiram duku. rutin tu abah & mak tetap terus kan walaupun atuk dh lama x de.

kat area rmh tu jgk lah aku try bwk motor mak & terbabas time nk buat U-turn. motor mak terselit kat bwh klinik hehehehhehehe.. gigil aku..iye lah bru 1st time bwk motor & terselit kat bwh klinik plak tu. terjerit mak.. time tu umur aku 13thn. Tapi sekarang, kawasan klinik tu dh x de dh..abis kna robohkan utk projek PTP. Sekolah agama aku dulu pn dh x de jgk..TG ADANG tu byk mnyimpan kenangan dan peristiwa sewaktu kami adik bradik membesar.

kitorang adik bradik dpt tinggal sama2 sepenuh masa x lama, sbb time umur aku 9thn ulle kakak aku no 3 dpt msuk sekolah berasrama kat bandar. SIGS nama sekolah dia. pastu selang 2 thn, Nicknom plak masuk asrama sekolah yg sama. Arwah Along plak dpt melanjut kan pelajaran ke tingkatan 6 kat EC. subuh2 abah dh hntar along ke stesyen bas GP. aku pn kna ah ikut skali sbb msa tu aku sekolah kat Sek Rendah Gelang Patah, tmpt abah mngajar. angah plak sibuk nk SPM. x lama pastu angah kna gi kluang..amik kursus nursing.

nasib jgk lah ada aie. klu berbual ngan dia,aku panggil dia Erry. dr situ lah aku rapat ngan aie. jarak umur aku ngan dia 4 thn. mcm jarak antara umur aku ngan ulle. kitorng mmg tinggal berdua jek. itu lah satu2nya teman aku siang sampai lah malam hehehehehhe...aku byk buli dia sbnrnya..

No comments:

Post a Comment