Pages

Thursday, February 26, 2009

Brothers, Singer & Epal-Janome

ni lah mesin jahit pertama yg aku beli dgn duit aku sendiri. Brand BROTHERS harga dia RM699 aku beli kat Courts Mammoth Kuala Terengganu. Memang aku dah lama teringgin nk memiliki mesin jahit elektrik nih.. zigzag plak tu..huuiii...seronok ah aku time dpt beli nih.

mula tu aku nk beli brand SINGER tp time aku gi, kedai singer tu tutup. dek kerana x bleh nk tahan keinginan nk membeli tu, aku paksa hubby cari gak kedai mesin jahit. last2 tu yang gi Courts Mammoth tu.hehehhehehehe... sian hubby terpaksa melayan kerenah aku.



Yang ni pulak, mesin jahit tepi brand SINGER. Mak punya nih...hehehhehehe... aku kibab bwk balik T'ganu. Ala..mak bukan nya guna pun. aku sayang gile kat mesin jahit tepi mak ni. Seingat aku mak beli masa setahun sebelum mak pencen. harga dia seribu lebih jgk ni time tu.

Mak ada lagi satu mesin jahit tepi tp besar pnya ah..x larat nk angkat sorang, tu yg aku x dpt kibab tu hehehehhe.. so aku kibab yg portable ni pn jadi ah...

Mesin jahit tepi mak ni ada problem sikit. dia susah nak 'jalan'. Niat tu ada jgk ah nk gi hntar service kat pekan Batu Enam. Tp kalau boleh aku nak service tu siap dlm satu hari jek, sbb aku khuatir ah nk biar kan mesin ni lama2 kat kedai org..aku ni plak memang jenis sayang kn harta mak bapak..hehehhehehe...nnti lah, ada masa nanti aku hantar service. lama dh usia mesin nih..



Haaa..yang ni paling best. Ni lah Brand JANOME (Epal), Model Harmony . Ni mesin jahit ke-2 yang aku beli.

Mesin jahit ni serbaguna..boleh buat sulam, jahit quilt, jahit kain jeans dan yg paling aku suka sekali dia boleh buat mata lalat , tulang belut & karipap (bkn karipap utk makan tu tau...) utk jahit leher baju kurung. Humang-aiii....meleleh air liur aku bila dpt beli mesin jahit nih...

Buat masa ni aku dah berjaya buat sepasang baju riau dgn mengunakan mesin jahit nih.

Satu lagi wish list aku --> Mesin jahit sulam Brand JANOME, Model MC300. Harga dia ..adoi...RM5,999 ...

3 comments:

  1. salam, akak tengah nak beli mesin jahit ni, janome tu ok tak?kat trganu mana kedai yang ada ek? services ok tak?

    ReplyDelete
  2. Wann, msin ni ok sgt²... best.. kat tganu x de wakil jualan epal ni. yg paling dkt pn kat kuantan.

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum. Nisa tengah survey nk beli mesin jahit area KT..ptg td pegi kedai elektrik yg jual mesin jahit..mesin jenama juki yg ada meja sekali rm2100 lepas diskaun..huhu ade idea tak nk beli yg murah2 tapi tahan lama & tahan lasak utk beginner tailor ��

    ReplyDelete