Pages

Friday, March 6, 2009

Tempahan Baju Kurung Yg Pertama...

Ni lah pertama kali dalam hidup aku menerima tempahan jahit baju kurung. Tergamam aku time Kak Jang (jiran sebelah rumah) hulur kain & baju contoh dia kpd aku. Tapi demi tidak menghampa kan permintaan orang, aku terima juga. Dengan niat hanya nak menolong...
Ni lah rupa kain Kak Jang tu. Nasib harga dia murah..RM20 jek, so tak de lah aku takut sangat kalau terosak ke apa hehhehhehehhehehe....

Alat-alat yang aku perlukan untuk mengunting baju. (Sori, ada kaki SaRRa plak hehehehehhe...)
* Baju contoh
* Gunting yang sangat tajam.
* Tali tape / pita ukur
* Kapur
* Pensil tukang jahit
* Pembaris
Terpaksa guna pembaris jenis sesiku plak kali ni, sebab SaRRa sudah patah kan pembaris jahit yang panjang tu huhuhuhuhuhuhuhuhu.... tu kapur tu tinggal sekerat gitu sebab dia jugak lah yang campak itu hari..

Ini lah kain yang dah siap dipotong & jahit tepi..

No comments:

Post a Comment