Pages

Sunday, May 23, 2010

Damai lah kau di sana..........

semalam, aku di kejut kan dengan berita yang menyedih kan.. kak sal dh tak ada.... dah meningal dunia... aku betul² terkejut. rasa nya baru je Nor bercerita tentang kak sal yang kurang sihat.

aku dapat berita dari erol. malam kelmarin aku off hand phone digi aku.. rupanya nor dh inform masa dia dalam perjalanan balik ke johor dari seremban.. " Doi..k.sal meningal.. aku dalam perjalanan balik, doi..." sedih aku baca masej ringkas dari nor. aku tahu nor dalam kesedihan. rasa bersalah pun ada..sbb aku tak on handphone aku malam tu.

aku bersiap dan terus ke tmn paya mengkuang, pergi ke rumah kak sal...rumah yang pernah aku baring, tidur & lepak dulu.. aku terkenang kemesraan kak sal..terngiang² semula kata² kak sal.. "Kau tu kalau busu tak ada, kau langsung tak singah rumah aku ni...busu ada baru lah aku nampak muka kau.."

aku memang cukup mesra dengan kak sal..terakhir aku jumpa & pergi ke rumah tu waktu hari pernikahan Nor... 6tahun yang lalu.. aku memang dah lama tak kesana sebab aku berpindah ke terengganu dan nor pun dah tak tingal kat situ lagi.

waktu aku sampai, jenazah kak sal sedang di mandi kan.. aku menunggu di khemah. aku ternampak kelibat naz & anak²..tapi aku masih lagi menunggu kelibat sahabat baik aku ..nor..
selesai jenazah di mandi & di kafan kan, nor keluar.. aku pegang bahu nor... sebaik saja nor pusing & mengadap aku.. dia terus memeluk aku sambil menangis...kami sama² berpelukan & menangis...aku tak dapat untuk brkata apa²...aku biar kan nor menangis semahu² nya.

nor... maaf kan aku kerana aku tak menenangkan kau waktu tu.. aku tak beri kata² semangat untuk kau.. kerana, aku tak mampu nor...aku betul² tak mampu berkata apa² waktu tu...aku sedih..
Nor, aku tak mahu kau terus bersedih..tabah lah nor..dugaan hidup kau sangat hebat semenjak kau masih kecil lagi. aku kenal kau nor...kau lah sahabat aku hingga akhir hayat aku insyaallah..

kak sal, damai lah kau di sana..kau tinggal kan segala cerita & derita mu di sini moga ia menjadi lipatan sejarah untuk waris² mu . AL-FATIHAH...

No comments:

Post a Comment