Pages

Tuesday, May 25, 2010

Pelik Sangat Ke??

Dah lebih 6bulan aku berpindah ke daerah kelahiran aku kat Gelang Patah, Johor. Hubby aku di Sarikei, Sibu Sarawak.

Yang membuat kan aku rasa menyampah + meluat.. kawan2 aku kat sini semua macam pelik jek dengan situasi aku yang Perkahwinan Jarak Jauh (PJJ) ni..

Ada pulak yang try mengatal...chatting..aku layan jek ah, dah nama nya pun kawan sekolah kan.. dah lah masa sekolah dulu mamat ni lain class..aku PERDAGANGAN dia SASTERA, class dia sebelah pintu class aku. pastu memang aku pun tak berapa perasan lah kewujudan mamat nih. tetiba je nak berbual ala2 something yang berbaur gatal2 gesel...siap tanya aku tengah meniarap kat katil ke? eh, suka ati aku lah aku nak mencangkung sambil ngadap computer ke pe..

nak video chatting plak tu ngan aku yang huduh nih...ni pehal lah plak mamat ni kan..

pastu berangapan aku ni kesunyian..kegersangan... GILA ke pe????

Aku boleh terima kalau kata2 tu dari kawan yang memang aku rapat, yang memang aku angap macam adik beradik (contoh Si Ajib mengong - memang aku open kalau berbual ngan Ajib mengong tu ). aku boleh lah angap sebagai gurau2 kasar kan.

Tapi ni dari mangkuk yang aku tak pernah berbual pun selama ni..meluat aku. kalau mamat ni si Mambang pujaan hati aku yang sekian lama tu tak pe lah jugak.. boleh aku berbunga2 8jam.

Pelik sangat ke ???

Aku tak kisah pun, kenapa diorang pulak yang terlebih2 nih? aku tak pernah terfikir pun perkara2 yang diorng sangka kan tu..
mula lah tnya "abg dh balik?" "mesti ko tengah kesunyian" "ko rindu abg ko kan?" "tak sabar lah tu nak tunggu abg ko balik.." ayat2 yang aku benci nak dengar.. bila aku jawab TIDAK, AKU TAK RINDU PUN, kata aku tipu... makin melarat pulak perbahasan..tu yang aku malas tu..aku dah biasa lah.. tak ada nye nak RINDU2 ni semua..

diorng ingat aku ni apa? gila sangat ngan lelaki ke?? sakit betul hati aku nih. bila aku online layan facebook malam2, mula lah ingat aku ni tgh kesunyian..tak tahu nak buat apa..
beb...aku tak pernah rasa SUNYI lah dalam hidup aku nih.. aku ada anak lah, ingat aku ni mandul ke apa...mana ada orang rasa sunyi bila ada anak kat sisi..

Hubby aku kat sarikei tu atas tuntutan kerja, yang sibuk sangat pasal aku ni kenapa? bukan boleh buat aweks pun aku nih. malas betul aku nak menjawab soklan2 yang tak berapa pandai ni.

Lenkali, kalau nak testing level gatal tu jangan ah dengan rakan sekolah ye.. sia2 jek kena ceramah free dari aku. Siap aku hebah & sebar kan kat kawan2 yang lain..hahahhaha... amik ko..

No comments:

Post a Comment