Pages

Thursday, March 12, 2015

Setahun Dengan Rose Jepun

setahun dh aku menanam RJ ni.. pernah gak aku dh malas nk layan, abis smua aku hantar rumah mak aku. baru² ni le aktif smula..
RJ² aku yg bru replant & yg sedia ada .. kurus kering tak berjaga..nk jimat duit tak mo bli baja..
Baja pun kna GST kan? kan?

Tahun Lps aci sblh rmh aku kn curik RJ aku kn.. tak lama deekkk... RJ dia mati kering hehehehehhe...aku yg mmg dok perati dgn penuh dengki ni  tergelak sakan.. tu lah.. curik lg.. tak berkat..sempat le dia layan kesyokan tgok RJ tu berbunga dlm 4-5 bln rsanya.. pastu kiok.. hehehhe..padan muka.

Sekarang ni aku aktif replant blik RJ aku.. best..best.. 
Demi membuktikan kesunguhan aku tu, aku pn gi membeli RJ² dr kak Siti Nori (dr group FB)  Doploh hengget smuanya.. cucuk situ..cucuk sini.. eh?? tak cukup pasu ...tanah pn x de..nk cucuk kat pasu Aci ni krg melantun-lantun dia melompat kesukaan ingat aku baik ati bg  kat dia.. 
Untuk kesekian kalinya, aku beli lah pasu 10 bijik & tanah itam tasco 3 bag..nk mecucuk RJ lg nih.
Tanam jek tak cukup.
aku bli baja plak dah....bazir ke? eh..ni baja spesel hokeh.. tabur jek bleh gmok gedempol subur hijau kembang biak katanya.. Iklan dia buat aku teruja Nyah.. aku bli ampat paket terus sbb sgt² dh terpengaruh.
RM30..ok le kn. dia bg plak free diulang..FREE...beberapa keratan RJ dia yg jelas obersiti (mkn baja tu ah tu)
Ni bukan gambar RJ aku .. ni gmbr si penjual baja tu.. dia bg FREE dr pokok dia yg ni lah.. meriah kn..

Aku bru 3 hari semai RJ yg bru bli, dh ada makcik jiran mntk .. bleh..bleh..aku bleh bg.. tapi yg sedia ada jek lah ye makcik.. makcik nk yg bru semai tu ke?? OoooOoo..No..no..No.. tu pn aku beli 7 keratan jek.. nnti aku kasi tabur baja dulu heh makcik, dh meriah nnti aku bg le..
 Ni jek yg dpt aku bg kat makcik tu.. 


yg x best nye time aku aktif menanam start ah hormon kewanitaan Aci ni meluap² sama.. haaiishshhh... dia curik lagi !! huhuhuhuu.. napa dia x reti mntak kat aku heh.. kn tiap sabtu dia nmpk aku terkais² kat celah² pokok bunga.. mntk le kn.. apa salahnya.. nk mntk malu le konon.. curik tak pe le plak..

Nak je aku Hudud kn si aci ni tau.. biasa btol. ambik klu stakat petik sket x pe le jgk.. ni rakus bebeno.. menyakitkan ati. Ni kali dia tanam kat atas tanah plak.. hamboi .. smua warna dia rembat..x pe..aku tgok kn jek.

Yg buat aku bengkek sebengkek bengkek nye tu.. Tiap kali time aku tgh trkedek² belek bunga, mesti kluar lah boipren ank si aci ni..dgn wajah serius, tenuuunnngg jek aku. Heerkk??? aku ke yg suka mencurik bunga ko Yena?? aku tak pijak² RJ ko tu pn kira bgus dh tu.. pdhal hati aku mmg terasa sgt dengki tiap kali trpndang RJ yg ko curik tu tau. seb baik aku ni baik org nye .. fuuhh...yena..yena..ntah apa le Aci tu dh fitnah kan aku kn.
Moral :- Klu dh curik tu jgn le eksyen..

2 comments:

  1. salam, say Nubailah dari Sarawak. Nak tanya.. baja apa yg sis pakai sampai RJ tu obesiti?? berminat sangat nak tau.. :-)

    ReplyDelete