Pages

Saturday, June 12, 2010

Anak tudung syiria

Hmmm...hari ni aku kebosanan sesangat.. sebelum otak aku jem, aku pun buat ah aktiviti yang memang aku suka sangat dari dulu2 lagi... MENJAHIT... tapi aku malas nak menjahit baju, so aku pun buat ah anak tudung syiria... mudah jek..

Memula, aku bongkar store...cari kain lycra yang aku beli masa kat terengganu dulu.
hmm.. jumpa.. masih tak bercuit pun lagi, molek sagat ah tu kan.. hehehhe..

bahan2 :
Kain lycra dua warna..
benang sebarang warna
Mesin jahit
Mesin jahit tepi

Pastu potong lah kain lycra tu ikut ukuran yang sepatut nye..




Ni Mesin jahit tepi SINGER sedang berkerja dengan bersungguh2 nye..
Kena jahit tepi, tak boleh tidak..


















Ni lah rupa 2 helai kain tadi yang dah di cantum & di jahit tepi...
sila abai kan jahitan yang ntah hapa2 ntah tu.. kain lembut sangat..pengunaan benang yang tak sesuai, maka itu lah jadi nya.
















Pastu boleh lah di terbalikan. TARRRAAAAAA........
Siap dah...
Ini lah dia anak tudung syiria 2 tone. Kalau beli ni RM 12 - RM15 tau selai..











Ni hasil yang BERJAYA aku siap kan dalam masa kurang dari 20minit.. dua helai anak tudung syiria. aku buat 2 tone & 1 tone.. =)

1 comment:

  1. Nak tnye, masin ni singer 14u ke? Tapak untuk jahit halus install sendiri ke? Brape? N pakai berapa jarum?

    ReplyDelete